Coaching

De Vluchtheuvel biedt coaching. Het doel van coaching is het ontdekken, ontwikkelen en inzetten van jouw kwaliteiten. Ieder mens heeft kwaliteiten, maar door bepaalde omstandigheden komen deze niet altijd goed uit de verf. In tegenstelling tot een psychologische behandeling waarin het verminderen van psychische klachten het uitgangspunt is, staat bij coaching het groeien van inzicht en groeien in competenties en talenten centraal. Wij willen mensen in hun kracht zetten. Dit helpt om dichter bij jezelf te komen en meer geluk te ervaren in wat je doet, zowel in privé als op het werk. Coaching vergroot daarmee jouw zelfvertrouwen en persoonlijke effectiviteit. Voor meer informatie en aanmelding klik hier.

Mediation

Mediation is een tamelijk snelle en ook kostenbesparende manier om conflicten op te lossen. Een onafhankelijke bemiddelaar werkt met de partijen aan een voor iedereen aanvaardbare oplossing.

De mediators van De Vluchtheuvel hebben onder meer ervaring met:
Conflicten binnen familierelaties
Samenwerking na echtscheiding
Conflicten op de werkvloer
Samenwerkingsproblemen binnen een kerkelijke gemeente

Een mediator begeleidt de communicatie gedurende het mediationtraject. De mediator is niet degene die oplossingen bedenkt of aandraagt, maar hij fungeert als procesbegeleider. Daarmee draagt de mediator bij aan de doelen die de deelnemers willen bereiken. De mediation wordt afgesloten door het opstellen van een vaststellingsovereenkomst.

Interesse? Neem contact op met De Vluchtheuvel voor informatie of een gesprek met één van onze mediators.