Identiteit

Grondslag

De Vluchtheuvel baseert zich bij het bieden van christelijke hulp op het Woord van God: "En wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de morgenster opga in uw harten" (2 Petrus 1:19). Dit Woord van God wordt nader verklaard en uitgewerkt in De Drie Formulieren van Enigheid.

Identiteit

In alle facetten van ons werk is het Woord van God richtinggevend. Dit komt tot uiting in (beleids)keuzes die worden gemaakt, personeelsbeleid, hulp aan cliƫnten, omgang met elkaar en in de samenwerking met andere organisaties. Een zorgvuldig samengesteld en methodisch goed onderbouwd hulpverleningsaanbod en een duidelijk herkenbare christelijke identiteit gaan bij De Vluchtheuvel hand in hand. Juist als er problemen zijn in het huwelijk, met de opvoeding, in het gezin of andere relaties is identiteitsgebonden hulp onmisbaar.

Kerkelijke organisatie

De Vluchtheuvel gaat uit van de Gereformeerde Gemeenten. Het gebod tot naastenliefde reikt echter verder dan het eigen kerkverband. Daarom staat De Vluchtheuvel open voor hulpvragers vanuit andere kerkverbanden.

De Vluchtheuvel werkt voor verschillende onderdelen van het werk samen met:

Heb je problemen en zoek je hulp?
Bel (0113) 21 30 98 of meld je online aan.

Meld je aan

Schrijf u hieronder in en ontvang onze nieuwsbrief 2 keer per jaar