Relatieproblemen

Het is belangrijk om huwelijksproblemen serieus te nemen en er iets mee te doen. De Vluchtheuvel wil hierbij helpen; vanuit een christelijke identiteit. Samen aan de slag. Betrokken en vertrouwd!

Wat zijn relatieproblemen?

In elke relatie spelen van tijd tot tijd spanningen en conflicten. Dat hoeft niet erg te zijn en het kan de relatie zelfs levendig houden. Soms moet je elkaar even aankijken, aansporen, wakker schudden. Soms leiden veranderende omstandigheden tot spanningen: ziekte, verlies van familieleden of kinderen, problemen in de werksfeer, in de kerk, rond financiën of de opvoeding.

Deze problemen hoeven niet te leiden tot het vastlopen van een relatie, maar ze kunnen deze wel onder druk zetten. Ze vragen van de partners in hoeverre zij meningsverschillen kunnen verdragen, kunnen overleggen en samenwerken, de eigen behoeften helder kunnen aangeven maar ook: behoeftebevrediging kunnen uitstellen.

We spreken van relatieproblemen wanneer één of beide partners het idee hebben dat dit probleem niet oplosbaar is en dit de relatie en het gezinsleven blijvend negatief beïnvloedt. Er ontstaat dan een patroon van verstoorde interactie.

Samen praten: klik hier voor de 10 gouden regels!

Hulp bij huwelijksproblemen

Het is belangrijk om huwelijksproblemen serieus te nemen en er iets mee te doen. De Vluchtheuvel helpt hierbij; vanuit een christelijke identiteit. Neem contact met ons via onderstaand formulier of via het telefoonnummer: 0113 - 21 30 98.

Ook bieden wij u de volgende mogelijkheden:

Huwelijksproblemen kunnen voorkomen worden door een goede voorbereiding op het huwelijk. De Vluchtheuvel biedt in samenwerking met CGO (Cursus Godsdienst Onderwijs) een cursus Huwelijkstoerusting aan.

Voor alle echtparen, korter of langer getrouwd, is er de Houd me vast-cursus. Deze cursus helpt je relatie te onderhouden. Meer informatie leest u hier.

Meld u hier aan

Boeken:
H. van Groningen, Samen praten. Over communicatie in het huwelijk.
J.H. Mauritz en E.J. Verbruggen (red.) Meer dan liefde, Samen bouwen aan je huwelijk.
H. van Groningen, Jongeren naar het huwelijk. Een praktische handreiking om je voor te bereiden op het huwelijk.

Deze boeken kunt u bij De Vluchtheuvel bestellen.

Aanmeldformulier

* = Verplicht veld

Uit het dagelijks leven

Je hoeft niet lang getrouwd te zijn om hulp bij huwelijksproblemen nodig te hebben. John en Diane ondervonden het zelf. Na een verkeringstijd van twee jaar stapten...