Gamegebruik

(Overmatig) gamegebruik

De Vluchtheuvel biedt professionele, psychosociale hulp voor alle leeftijden. Vanuit een heldere, christelijke identiteit. Samen aan de slag. Betrokken en vertrouwd!

Online games. Ze zijn niet meer weg te denken. Met name jongeren spelen regelmatig games tijdens hun vrije tijd. De Vluchtheuvel heeft in samenwerking met andere partijen een aanbod voor preventie en hulpverlening ontwikkelt.

Op www.gamegebruik.nl staat veel informatie over games, wat maakt gamen zo aantrekkelijk? Wat beweegt de game-industrie en op welke manier wordt geprobeerd de aandacht zo lang en zo veel mogelijk vast te houden? Maar ook heel veel praktische tips! Tips voor ouders en docenten over hoe je in gesprek blijft met het kind, wat kan helpen en hoe stel je grenzen. Ook is er informatie over hulp aan iemand die echt verslaafd is geraakt aan het spelen van games.

Om inzicht te krijgen in het gamegebruik is er een (anonieme) test!

Hulp bij omgaan met games!
De Vluchtheuvel biedt hulp als je anders met gamegebruik wilt omgaan. Wordt het gamegebruik overmatig en heeft het (te) grote invloed in je dagelijks leven? Denk aan nauwelijks meer tijd of belangstelling voor sociale contacten, verwaarlozing van je opleiding, verstoring van je ritme en eetgewoonten. Schroom dan niet om contact op te nemen en hulp te vragen! Dit kan natuurlijk eerst via de mensen om je heen, een ouder, mentor, vertrouwenspersoon, schoolmaatschappelijk werker.. maar direct online aanmelden voor hulp kan ook.
Hulpverleners van De Vluchtheuvel denken met je mee en onderzoeken oorzaken die er kunnen zijn voor overmatig gamegebruik. Heel vaak is dit zo en het zal je helpen om hiermee onder begeleiding aan de slag te gaan.
Zoek je hulp?
Bel (0113) 21 30 98 of meld je online aan.

Meld je aan