Mediagebruik - Bereikbaar

‘Bereikbaar’

‘Een grote groep jongeren wil minder schermtijd, maar voor hun gevoel is dat onbereikbaar!’

Wist je dat:
Elke Nederlander gemiddeld zo’n 66 keer per dag de telefoon oppakt?
Jongeren hun telefoongebruik het minst goed kunnen schatten?

Je herkent het vast wel. Zo’n leeg moment. Je voelt de neiging om je telefoon er even bij te pakken. Al is het maar om te kijken hoe laat het is.

Gemiddeld pakken jongeren zo’n 90 keer per dag hun telefoon. Schermen hebben een ontzettende aantrekkingskracht. Het geeft invulling aan leegte en het gevoel om erbij te horen. Of het nu gaat om games, series of gewoon een spelletje. Maar tegelijkertijd slokt het veel tijd op. Hoe ga je hier nu op een gezonde manier mee om?

We komen graag langs om een interactieve toerustingsavond voor jongeren te geven. We gaan met hen in gesprek over gezond schermgebruik en nuttige tijdbesteding. Daarbij denken we ook met elkaar na hoe zij dat kunnen bereiken in hun dagelijks leven. Deze toerusting bieden we aan voor twee groepen jongeren. Jongeren tussen de 12-16 en voor 16+.

Naast deze avond voor jongeren bieden wij ook toerusting aan voor ouders, leidinggevenden en/of catecheten. Graag gaan we met u in gesprek om onze jongeren te bereiken. We sluiten graag aan bij de wensen van uw gemeente en bieden veel praktische tips en handreikingen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Lisanne (lvoorwinden@stichtingdevluchtheuvel.nl) of Pieter (ap.ave@jbgg.nl).

Bereikbaar is een project waarin de Vluchtheuvel en de Jeugdbond hun expertise gebruiken om jongeren en hun opvoeders toe te rusten rondom game- en schermgebruik.

Stationsplein 21
4461 HP Goes
06 - 46 50 54 07 (alleen Whatsapp!)
info@stichtingdevluchtheuvel.nl

Vluchtheuvel social