Scholen

Ook voor scholen verzorgt De Vluchtheuvel veel toerusting&preventie.

• Schoolmaatschappelijk werk
    Binnen uw scholengemeenschap zult u ook vast veel geconfronteerd worden met psychische problemen en/of gedrags- en ontwikkelingsproblemen bij uw leerlingen. De Vluchtheuvel heeft in de achterliggende jaren steeds meer leerlingen (maar ook leerkrachten en ouders) mogen begeleiden en daar haar zorg ook verder en professioneel op aangepast. In overleg met een school wordt vastgesteld welke inzet gewenst is. Het kan daarbij gaan om ondersteuning en advisering van leerkrachten, kortdurende hulp aan ouders en/of kinderen, begeleiden naar professionele hulp, bemiddelen tussen school en ouders en eventueel een gezinsonderzoek.

• Weerbaarheidstraining
    De Vluchtheuvel organiseert enkele keren per jaar een weerbaarheidstraining. U kunt zich hier altijd voor aanmelden.

• Coaching
    Wij bieden coaching voor docenten / leerkrachten. U kunt hierbij denken aan werkdruk, vastlopen in het werk, hoe om te gaan met problematieken etc. De Vluchtheuvel kan worden ingezet om te werken aan ontwikkeling van uw talenten en om balans te (her)vinden in het werk.

• Gastlessen
    De Vluchtheuvel kan worden ingezet voor gastlessen. Denkt u bijvoorbeeld aan: huiselijk geweld, seksualiteit, seksueel misbruik, zelfbeeld, enz.

• Groepsbegeleiding
    Wij kunnen groepsbegeleiding aanbieden in geval van ernstige voorvallen op uw school. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het begeleiden van rouwprocessen of het overlijden van een leerling.

Wij helpen u graag! Vult u hieronder uw gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk met u contact op.
* = Verplicht veld

Schrijf u hieronder in en ontvang onze nieuwsbrief 2 keer per jaar