Schoolmaatschappelijk werk

De school neemt een belangrijke plaats in in het leven van kinderen en hun ouders. Na thuis is school de tweede plaats waar zij het grootste deel van hun dag doorbrengen. Problemen in gedrag en ontwikkeling komen hier vaak als eerste naar buiten. De school heeft hierin een zorgtaak. Daarnaast bouwt de school aan een veilig klimaat, zodat leerlingen zo goed mogelijk kunnen leren en ontwikkelen. De schoolmaatschappelijk werker heeft hierin een belangrijke taak. Op veel (reformatorische) scholen voor basis- of speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs of MBO verzorgen wij het schoolmaatschappelijk werk en participeren we in zorgadviesteams (ZAT). De schoolmaatschappelijk werker is in dienst van De Vluchtheuvel en wordt gedetacheerd bij een school.

Lees hier meer over in onze folders:
voor basisonderwijs of speciaal basisonderwijs;
voor voortgezet onderwijs of MBO.

Bent u geïnteresseerd in een schoolmaatschappelijk werker van De Vluchtheuvel op uw school? neem contact met ons op.