Nieuw boek verschenen: Herstel na overspel

29-04-2021
Overspel is een gevoelig onderwerp, maar het komt helaas ook in christelijke kring voor. Herstel van een relatie na overspel lijkt bijna onmogelijk. Wilma van Dieren-van Sorge schreef een praktisch boek over dit onderwerp. Het is de laatste uitgave in de boekenreeks ‘Zorg voor elkaar’ dat door De Vluchtheuvel i.s.m. De Banier werd uitgegeven.

In het boek wordt stilgestaan bij de veranderende moraal die ook in onze gezindte steeds meer invloed krijgt, waardoor overspel en echtscheiding steeds meer voorkomt. De schrijfster vertelt helder wat Gods scheppingsdoel met het huwelijk is en laat de onophoudelijke pogingen van de duivel zien om dit verbond te vernietigen. De plaats van slachtoffer en pleger worden met duidelijke voorbeelden belicht. Ze staan allebei voor de taak om te reflecteren en zich te bezinnen. Om tot herstel van de relatie te komen is het belangrijk dat er besef en belijden van schuld is. En er moet een hartelijk verlangen zijn om samen verder te gaan. De schrijfster heeft terecht ook aandacht voor de rol van kinderen en (groot)ouders, want het raakt ook hen.

Het is dikwijls een terechte en moeilijke vraag hoe je als medechristen en betrokken pastoraat om moet gaan met echtparen die zich in deze moeitevolle omstandigheden bevinden. De schrijfster geeft praktische handvatten en advies die richting en aanwijzingen geven in dat contact.

Het boekje kost € 9,95 (excl. € 3,35 verzendkosten)

Bestel het boekje hier