Embargo regeling

Embargoregeling

1.
Achtergrond
Vanwege onderlinge bekendheid van medewerkers en hulpvragers kan het in voorkomende gevallen gewenst zijn dat er een extra privacybeschermende maatregel, een embargoregeling, wordt getroffen. Dit kan gebeuren vanuit het belang van zowel de hulpverlener als de hulpvrager.

2.
Interne privacybescherming voor hulpvragers
Hiervan is sprake als een hulpvrager privé bekend is bij een hulpverlener en het als ongewenst ervaren wordt dat de hulpverlener weet heeft van het feit dat iemand een hulpvraag heeft gedaan dan wel van de inhoud hiervan.

Het verzoek tot interne privacybescherming wordt in de regel gedaan door de hulpvrager. De Vluchtheuvel kan u verder informeren over deze regeling. Neemt u daarvoor contact op met het secretariaat. De volledige embarg regeling is opvraagbaar.