• Actueel

Webpagina met huwelijksaanbod Stichting De Vluchtheuvel

03-06-2021
Op de website van De Vluchtheuvel is een nieuwe webpagina gemaakt over huwelijk & relaties: www.relaties.stichtingdevluchtheuvel.nl . De jarenlange kennis en ervaring van De Vluchtheuvel op het gebied van huwelijk en relaties wordt hier overzichtelijk aangeboden. Het gaat om gebruikte methoden in de relatiehulpverlening, maar ook om preventieve producten. Het is namelijk voor ieder die getrouwd is belangrijk om te blijven investeren in een goede huwelijksband. Er komt immers veel af op huwelijken in onze tijd.

Een aanzienlijk deel van de hulpvragen die bij De Vluchtheuvel binnenkomen betreffen problemen binnen het huwelijk. Denk aan echtparen die moeite ervaren in de communicatie, seksuologische problematiek, maar ook situaties zoals ontrouw overspel of seksverslaving.

Een deel van de website gaat over ‘Hulpverlening voor je huwelijk’. Daarin is informatie te vinden over de verschillende benaderingswijzen die gebruikt worden in onze relatietherapie: contextuele hulpverlening, Emotionally Focused Couple Therapy, systeemtherapie en de seksuologische hulpverlening. Deze opgedane kennis is in de hele organisatie te vinden en wordt volop gebruikt door alle hulpverleners. Nieuw binnen De Vluchtheuvel is het programma SAMEN dat echtparen verder helpt na ontrouw binnen hun relatie. Ook is de relatie- en gezinstaxatie nieuw ontwikkeld: een kortdurende interventie waarbij een hulpverlener een analyse maakt van de problematiek binnen een huwelijk of gezin, en aanbevelingen doet voor een mogelijk vervolgtraject.

Een ander deel van de website betreft ’Onderhoud voor je huwelijk’. Daarop zijn diverse preventieve producten te vinden. Een uitgebreide relatiescan geeft echtparen een ‘röntgenfoto’ van hun huwelijk. De cursus ‘Houd me vast’ biedt echtparen een nuttige en inhoudsvolle onderhoudsbeurt voor het huwelijk. Wie liever de natuur in trekt kan overwegen om deel te nemen aan een marriageworkshop, een actieve en leerzame dag voor echtparen. Liefde is een werkwoord.

Op de website zijn ook een aantal nieuw ontwikkelde videopodcasts te vinden, en informatieve artikelen rond het huwelijk.

Door het lanceren van deze webpagina wil De Vluchtheuvel ieder echtpaar stimuleren om, Bijbels gefundeerd, blijvend te investeren in een gezond huwelijk.