Hulp nodig? Tijdens kantooruren 0113 - 213 098

Jongeren

Individuele begeleiding

Voel je je eenzaam? Lukt het je niet om vrienden te maken? Ben je onzeker en faalangstig? Vaak ruzie met je ouders? De Vluchtheuvel helpt je! In gesprekken met één van onze medewerkers kijken we hoe we aan jouw probleem kunnen werken. We gaan samen aan de slag voor een oplossing of een verbetering van je situatie. Neem contact met ons op en hoor wat wij voor je kunnen doen. Je kunt je zelfstandig óf samen met je ouders aanmelden.

Gespreksgroep of training

• Identiteitsgroep: de ontwikkeling van je eigen identiteit gaat niet altijd vanzelf. Als er een groot verschil bestaat tussen hoe je jezelf ziet en hoe je zou willen zijn, leidt dat tot ontevredenheid en onzekerheid. Als je hierdoor belemmerd  wordt in bijvoorbeeld je studie of sociale contacten kan het goed zijn om hulp te zoeken.
  • Weerbaarheidstraining voor meiden  die moeite hebben met het aangeven van hun grenzen, die onzeker zijn, zich laten leiden door de groep en/of te maken hebben met seksueel overschrijdend gedrag. De training wordt meestal gegeven op of in samenwerking met een school.
  • Gespreksgroep rouw: voor wie worstelt met het verwerken van het verdriet om het sterven van een dierbare .
De start van een gespreksgroep of training wordt vermeld bij het actuele nieuws.

Gezinsbegeleiding

In gezinnen loopt niet altijd alles op rolletjes. Misschien is er in uw gezin veel ruzie, de relatie met je ouders is verstoord of er is iets ingrijpends gebeurd. De Vluchtheuvel ondersteunt ouders in de opvoeding. Soms is het nodig dat ook jij of jullie als kinderen hierbij betrokken worden. Dat noemen we gezinsbegeleiding.

Gastopvang voor jongeren

Soms is het nodig dat je een poosje afstand neemt van de situatie thuis. Bijvoorbeeld omdat het thuis niet lekker loopt en je even rust nodig hebt, omdat je ouders overbelast zijn of om andere redenen. We hebben een bestand van gastgezinnen die hun huis willen openstellen om je tijdelijk een veilige plek te bieden.

Heb je problemen en zoek je hulp? De Vluchtheuvel heeft gesprekslocaties in Goes, Goeree-Overflakkee, Neder-Betuwe, Dordrecht, Woerden, Amersfoort, Rijssen, Lelystad, Zwolle. Bel (0113) 21 30 98 of meld je online aan.

2 keer per jaar verzonden