Wij hebben elkaar weer gevonden!

25-06-2021

Wilco en Elise over de relatiescan

Wilco en Elise leerden elkaar kennen op het werk. Tijdens een personeelsbijeenkomst raakten ze aan de praat. “Ik vond Elise meteen leuk en spontaan,” vertelt Wilco. Elise herinnert zich van hun eerste ontmoeting dat ze zich meteen op haar gemak voelde bij Wilco. Ze zoeken elkaar vaker op, krijgen verkering en zijn inmiddels een aantal jaren getrouwd. Tot hun spijt zijn ze elkaar ‘kwijtgeraakt’. Daarom doen ze bij De Vluchtheuvel een relatiescan.

“Na onze eerste ontmoeting kwamen we elkaar – niet helemaal toevallig – vaker tegen op het werk. We zochten elkaar op en spraken ook buiten werktijd met elkaar af.” Elise krijgt lichtjes in haar ogen als ze over deze periode vertelt. “Tijdens onze strandwandelingen kregen we steeds serieuzere gesprekken over het geloof, over de gezinnen waar we uit komen, over onze toekomstdromen.” Wilco vindt bij Elise een open hart en een luisterend oor voor zijn verhalen over de moeilijke jeugd die achter hem ligt. Elise geniet van de humor waarmee Wilco ondanks alles in het leven staat. Ook bij Wilco slaat de vonk over. Ze krijgen verkering.

Samen verder
Wilco stelt Elise thuis voor. Zij wordt daar niet met open armen ontvangen. In Elises gezin wordt positief op Wilco gereageerd. De band tussen Wilco en Elise wordt steeds hechter. Ondanks de koele ontvangst bij Wilco thuis weten ze zeker: “Wij willen samen door het leven, samen een gezin stichten en samen oud worden.” Na drie jaar geven ze elkaar het ‘ja’-woord.

Verbinding
Na een zonnige huwelijksreis vinden Wilco en Elise samen hun ritme in het leven. Wilco werkt fulltime. Als ze kinderen krijgen, gaat Elise minder werken. “We hebben nu drie kinderen: Sven is 7, Rosa is 5 en Meike is onze peuterpuber.” Bij Wilco roept het opvoeden van jonge kinderen veel moeilijke herinneringen op . Elise wordt opgeslokt door het werk en de zorg voor het gezin. Wilco: “Ik vind bij Elise niet meer dat luisterende oor voor wat me bezighoudt. Dat maakt me kribbig richting Elise en de kinderen.” Elise mist bij Wilco de humor waarmee hij alles net een beetje lichter maakte. “Het sprankelende van de eerste tijd zijn we helemaal kwijtgeraakt. We missen de verbinding van hart tot hart.” Wilco en Elise klopten bij De Vluchtheuvel aan met de vraag wat wij voor hen kunnen betekenen.

Relatiescan
“Zij adviseerden ons de relatiescan. Met deze scan werd gekeken naar onze gedachten, gevoelens en zorgen over onze relatie in het verleden, nu en later en naar hoeveel vertrouwen, steun en diepgang we nog bij elkaar ervaren. In een gesprek met een hulpverlener werden met behulp van de uitkomsten een aantal punten aangedragen die ons kunnen helpen de verbinding met elkaar weer te maken.” Wilco en Elise: “Wij hebben dit als heel prettig ervaren. Er was niet direct relatietherapie nodig, maar even iemand die met je meekijkt en het gesprek met elkaar weer op gang helpt. Wij hebben elkaar hierdoor weer gevonden!”

Ontdek de relatiescan