Samenwerking Eleos

02-01-2019
Onlangs zijn Eleos en De Vluchtheuvel een samenwerkingsovereenkomst aangegaan. Eleos en De Vluchtheuvel bieden allebei identiteitsgebonden hulp bij psychische problemen.

Deze verbeterde samenwerking heeft veel voordelen. Zo is de identiteitsgebonden deskundigheid binnen beide organisaties beter beschikbaar en is er wisselwerking tussen beide organisaties. Een cliënt van Eleos kan voor specifieke zorgvragen terecht bij De Vluchtheuvel. In de praktijk kwam het al geregeld voor dat collega’s onderling werden geconsulteerd, en dat cliënten van Eleos vanwege specifieke deskundigheid (m.n. op het gebied van relaties, gezin en seksualiteit) naar De Vluchtheuvel werden doorverwezen. In het verleden was het dan vaak zo dat de behandeling bij De Vluchtheuvel niet vergoed werd door de zorgverzekering. Door de verbeterde samenwerking kost het de cliënt geen geld als een deel van de behandeling via De Vluchtheuvel wordt aangeboden.

Zo werken we samen aan betere zorg en verstevigen we de positie van identiteitsgebonden ggz.

Ontvang 2x per jaar onze nieuwsbrief. Zie onze privacyverklaring.